onedyone2jaga

My photo
tawau, sabah, Malaysia
nama ku pirwandi... bo panggil wan,wandi atau pir.. aku lahir d sandakan,,, tapi masa berganti masa pindah d tawau.. sek dtawau sampai form6 lepas tue... keja jap..keja cari pengalaman.. n skg sambung ambik dgree dalam jurusan ekonomi sumber manusia.. aku nie org nya biasa2 jak.. kuarga pun biasa2 jak.. xkaya x miskin yang penting hidup dengan aman. tidak kira dmana aku berada dsitu lah aku perpaut pada dahan yang keras..kalu mau tahu lagi dan lagi keluar lagi dan lagi hehe. salam agar semua senang ati xada kontrovesi,n tingkatkan prestasi..macam kenal jak dialog nie.. wslm.

Monday, September 15, 2008

Aku..


Aku...
Aku bukan sapa-sapa,
Aku hanya umat manusia,
Yang lahir di dunia yang fana..

Aku...
Aku di cipta oleh Tuhan Yang Esa,
Aku punya perasaan suka dan duka,
Macam orang lain juga..

Aku...
Aku lahir dalam keluarga yang sederhana,
Hidup aku lebih suka selamba dan bersahaja,
Tapi penuh dengan isi dan matlamatnya,
Yang tidak pernah bermuka-muka.

Aku..
Aku tidak pernah rasa apa yang aku pikir boleh berjaya,
Tapi apa yang aku cuba pasti boleh berjaya,
Kerana ini semua ketentuan Yang Maha Esa,
Yang mengatur segalanya..

Aku..
Aku tidak tahu apa kesudahannya,
Tapi di atas sana lebih tahu semuanya,
Apa yang aku boleh buat untuk seketika,
Tentunya buat segala suruhannya,
Supaya aku hidup lebih tenang dan mendapat keredhaannya buat selamanya..

Amin....

Nukilan : Wandi/onedyone2jaga

2 comments:

Srikandi Islam said...

tgk pic ni tringat kenangan mdaki gunung kinabalu huhu...

onediyone2jaga said...

ya..
kenangan yang x dapat kita lupa.
kenagan yang sangat bermakna.
memberi seribu makna.
dalam sanubari setiap manusia...